Hírek
2018. November 15. 19:09, csütörtök |
Külföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Ragaszkodnak a németek az autóikhoz egy tanulmány szerint
A németek ragaszkodnak autóikhoz, a környezetkímélő eszközök használatának ösztönzése csak a járműállomány növekményében jelentkezett
- állapítja meg a német szövetségi közlekedési minisztériumnak a lakosság közlekedési szokásairól összeállított, szerdán bemutatott tanulmánya.
A "Mobilität in Deutschland 2017" tanulmány megállapításai szerint Németországban a kilométer-teljesítményt tekintve vitathatatlanul az autó a domináns közlekedési eszköz, különösen a nagyvárosokon kívül. A személygépkocsi azonban átlagos hétköznapi használatban is legfeljebb 45 percig van forgalomban, egyébként pedig parkol.
A tömegközlekedési eszközöket, az autómegosztó szolgáltatásokat és a kerékpárt pedig főként csak nagyvárosokban veszik igénybe a lakosok, de ott valamelyest növekvő számban.
Az elektromos autók szinte csak a háztartások második autójaként színesítik az összképet. A forgalomban lévő elektromos autóknak csak egynegyede a háztartás egyetlen autója. Az elektromos autók viszont átlagon felüli intenzív napi használatban vannak, bár főként rövid távon, hosszú távon csak nagyritkán.
A személygépkocsikkal megtett utaknak egyébként is átlagban közel kétharmada rövidebb napi tíz kilométernél. Ami a tanulmány megállapítása szerint azt bizonyítja, hogy az elektromos autó nagyon is ki tudná elégíteni a lakosság átlagos mobilitási igényét, de ennek ellenére sem terjed a kívánt mértékben.
A Németországban magánhasználatban lévő személygépkocsi állomány a felmérés szerint már meghaladja a 48 milliót. A 2008-ban végzett legutóbbi hasonló felmérés óta a háztartások tulajdonában lévő autók átlagos száma már meghaladja az egyet. A járművek száma elsősorban a kelet-németországi tartományokban és vidéken növekedett intenzív mértékben. A nagyvárosokon kívül a háztartásoknak már 90 százalékának van "legalább egynél több" autója. Növekedett emellett a nagyfogyasztású "nehéz" személygépkocsik aránya is. A SUV, terepjáró és furgon kategóriába eső járművek részaránya a 2008-as felmérésben kimutatott tíz százalékról a mostaniban duplájára, húsz százalékra emelkedett.
A nagyobb járműállomány ellenére is összességében azonban kissé csökkent a teljes forgalomban az előző felméréshez képest az egyéni motorizált közlekedés részaránya. A tanulmány megállapítása szerint elsősorban a kerékpár, az autóbusz és a vasút használatának a részaránya emelkedett.
A nagyvárosokban elsősorban a fiatal felnőttek közlekednek kerékpárral, ami azzal is összefüggésbe hozható, hogy kevesebben rendelkeznek közülük jogosítvánnyal, mint az előző felmérésben. Tavaly a 17 évnél idősebb német lakosoknak 87 százaléka rendelkezett jogosítvánnyal, két százalékponttal kevesebb mint 2008-ban.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 23. 08:24, szombat | Külföld
Az olasz kormány szerint összefüggés van a nők elleni erőszak és az illegális bevándorlás között
Az olasz jobbközép kormány tagjai szerint összefüggés van a nőkkel szembeni erőszak erősödése és az illegális migráció között, ahogyan ezt a felsőház elnöke, Ignazio La Russa is hangsúlyozta az áldozatokra emlékezve csütörtök est
2024. November 22. 08:09, péntek | Külföld
A Nemzetközi Büntetőbíróság elfogatóparancsot adott ki Benjámin Netanjahu ellen
A Nemzetközi Büntetőbíróság (ICC) elfogatóparancsot adott ki Benjámin Netanjahu izraeli miniszterelnök, valamint Joáv Gallant nemrégiben leváltott izraeli védelmi miniszter ellen - tájékoztatott a hágai székhelyű bíróság csütörtök
2024. November 22. 08:06, péntek | Külföld
Ukrán légvédelem: Interkontinentális ballisztikus rakétával támadta az orosz hadsereg Dnyipro városát
Az orosz hadsereg több különböző típusú – közöttük egy interkontinentális ballisztikus – rakétával támadta csütörtök reggel Dnyipro városának ipari és közmű-infrastruktúráját – közölte az ukrán légierő.