Városlista
2024. november 23, szombat - Kelemen

Hírek

2013. November 28. 09:41, csütörtök | PR
Forrás: REDBEEdesign.hu

Hogyan születik meg nálam egy logó?

Hogyan születik meg nálam egy logó?

Amikor valaki megkeres, és a logója tervezésével bíz meg, már az első alkalommal megkérdezem, hogy mivel foglalkozik ő maga, vagy a cége. Vagyis, mi a téma?

Nekem ez fontos, szeretek ráhangolódni, inspirálódni a témában. Az inspirálódás,nálam nem azt jelenti, hogy megnézem más ugyanolyan, vagy hasonló cégeknek milyen logója, és akkor csináljunk valami hasonlót...

Nálam az inspiráció sok helyről jöhet. Lehet az egy szöveg, egy vers, egy természeti fotó, egy utcai kép, egy festmény, egy gyerekrajz, egy tárgy. Megtanultam úgy közlekedni a mindennapokban, hogy állandóan figyelek, nyitott a szemem és az agyam, mert egy témát segítő ötlet, egy kép bárhol felbukkanhat. Mindig van nálam például fényképezőgép és egy füzet, vagy lapok. Ez már annyira megszokott számomra, hogy nem jelent különösebb gondot. Akkor csak, ha konkrét témához gyűjtök anyagot, mert akkor ez a folyamat intenzívebb, és néha egy-egy pihenő napot be is kell iktatnom, hogy csak úgy lötyögjek, töltődjek.

Ha aláírtuk a szerződést, akkor küldök vevőnek egy briefet. A brief egy olyan 3-4 oldalas levél, kérdőív, amiben a vállalkozás eddigi, jelenlegi és a jövőbeni életéről, terveiről kérdezek. Vannak olyan kérdések is, amelyek kicsit furának, tűnhetnek, viszont az ötletelésben engem és a vevőt is segítik. Ilyen kérdés az is általában, hogy "Mi lenne a céged, ha állat lenne?" Erre például nehezen tudnak válaszolni az emberek, és nehezen megy arra a kérdésre is a válasz, mikor azt kérdezem, hogy hogyan látja 2 év múlva a cégét, vállalkozását.

A brief kitöltése után szokták azt mondani az emberek, hogy ezeken még nem is gondolkodtak, vagy, hogy jó volt így összegezni és leírni a gondolatait. Én ebből tudok a tervezéssel elindulni és dolgozni.

Következő lépés skiccek, vázlatok elkészítése. Ez nálam annyi darab, amennyi jön, persze tudni kell leállni is! Ez eltarthat 2-3 alkalommal is, de van, hogy elsőre megszületik az a 3 vázlat, amit egy grafikai programmal is megrajzolok.

Ezt a vázlat lapot adom át a vevőnek, hogy nézze meg, melyik irányvonal tetszik legjobban. Írja le, mi tetszik, és azt is ami nem. Figyeljen a színekre, feliratokra, formákra, elrendezésre. Melyik az az ötlet, amit teljesen elvetne? Ezeket a vázlatokat látva jött közben például egy olyan ötlet is, hogy mi lenne, ha csak a két kezdőbetűt tartanánk meg. Ez aztán elvetésre került.

Ebben az esetben maradt tehát a név teljes kiírása, és a kör forma. Jelképezve azt a szolgáltatást, amit a cég nyújt, vagyis bemegy a megrendelő, aki akar hímeztetni valamit és ehhez elmondja, jobb esetben papíron, vagy digitálisan megmutatja az elképzelését. És pár nap múlva távozik boldogan, elégedetten a kész hímzett darabbal. A kör bezárul. Mindig egy teljes kört futnak le, így működnek.

Gondolkodtam, mi lehet még kör... hmm...hmmm.. és akkor jött egy kép, ami eddig is ott volt, rengeteg színben, merthogy ezzel hímeznek. Ez egy speciális gépi hímző selyem, ami egy spulnin van.

A spulnik végét kezdtem el felskiccelni ismét, merthogy az első vázlataim között már volt egy kezdemény erre...

A 2. körben ezeket a terveket küldöm át a vevőnek, aki újra átnézi, és kiválasztja most már könnyebben a legjobban tetszőt. Előfordul az is, hogy kettő vázlatból áll össze a legjobb megoldás.

A telefonos vagy skype beszélgetések és a brief alapján a színpalettát is összeállítom. Ebben az esetben ez elsőre megszületett. Egy barnát cseréltünk le, egy kicsit púderesebbre.

Az utolsó felvonásban véglegesre rajzolom a logót.

Elkészítem a fekete-fehér változatait. Egy fehér alapon fekete, és egy fekete alapon fehér logót is (inverz) majd a színpaletta alapján a színes változatot. Ha mindezek megvannak, akkor adom át a vevőnek a végformátumokat.

A végformátumok azok a fileok, amiket a későbbiek során fel lehet használni a különböző felületeken: nyomtatott formában névjegykártyán, levélpapíron, dosszién, cd-n, dvd-n, csomagolásokon, autó matricaként, molinón. Illetve ezeket a formátumokat használhatjuk a weboldalon, e-book borítóján, szövött, vagy nyomtatott címkén, hímzésként.

Nálam ilyen egy logó. születése. Korábban is írtam már általánosságban a logókról, ezt megnézheted:

http://redbeedesign.hu/?p=872

Ha kérdésed van ezzel kapcsolatban nagyon szívesen olvasom, és válaszolok rá. Számodra melyek azok a szakkifejezések, amiket már olvastál valahol, de nem érted? Akár itt ebben az írásban is, vagy máshol?

Link az oldalra: http://redbeedesign.hu/

Címkék: design, grafika

Kapcsolódó galéria

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 22. 09:59, péntek | PR

Többen látják az egyetlen járható útnak a lakásbérlést a fiatalok számára

még mindig sokan vannak azonban, akik szerint pénzkidobás ingatlant kivenni

2024. November 21. 10:04, csütörtök | PR

7 százalékos volt a gyerekinfláció

olcsóbb lett a gyümölcsjoghurt, de elszállt a narancslé ára

2024. November 14. 10:32, csütörtök | PR

K&H: félénkebbek a középkorú magyarok, hiába a nagyobb jövedelem

sokan borúsan látják a jövőt

2024. November 13. 09:17, szerda | PR

K&H: vajon a pénzüknél maradnak a fiatalok?

Saját fizetésük alakulását tekintve a dolgozó fiatalok többsége, 75 százaléka fizetésemelésre számít.